27 de April de 2018

Schools in Santa Cecília receive Klabin’s Growing Up Reading project

The company delivered two reading corners with 450 books each to the schools

Santa Catarina state, April 27, 2018 – This month, Klabin’s Growing Up Reading project was implemented in two more schools in Santa Cecília, a city in Santa Catarina state. The company delivered two reading corners with 450 books each to the schools Cancianila Ardegaus and Professora Dilma Grimes Evaristo, benefiting more than 200 students.

The initiative encourages children from up to 6 years old to read, while stimulating creativity, imagination and the sharing of experiences and contributing to the success of Brazil’s National Pact for Literacy at the Right Age (PNAIC). The Growing Up Reading project also trains nursery school professionals and offers story-telling workshops for parents, teachers and volunteers of Klabin, who work in partnership with the company so that children start primary school having developed a reading habit.

Developed in partnership with the NGO United Way Brasil and the Avisa Lá Institute, the Growing Up Reading project already has reached 26 cities in seven Brazilian states where Klabin operates. More than 11,000 children have been benefited and nearly 18,000 books donated. The Project already has trained 630 nursery school professionals, including teachers, technicians from the Department of Education, school principals and pedagogic coordinators).

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.