Social and Culture
11 de October de 2017

Klabin’s corrugated boards used as raw material in Cardboard Challenge Brazil 2017

São Paulo, October 11, 2017 – Klabin provided support to Cardboard Challenge Brazil, held last Saturday (October 10) at the Arte nos Fundos hall in São Paulo. The company donated corrugated boards, which were used as raw material in the construction of toys created by kids who participated in the Brazilian edition of the event. The Cardboard Challenge is held worldwide to promote creativity and interaction between parents and kids, with a lot of fun involved.

The idea for the event was conceived in 2012, when Caine Monroy, an American boy, became an Internet sensation with his arcade built from corrugated board packaging. His story has since inspired a global movement and each your, kids from all over the world come together to conceive and execute different ideas using the material. For more information about the event, visit https://cardboardchallenge.com/

Hoje a gente manda um grande abraço pra piazada de Rio Negro, lá no Paraná. Essa cidade, que fica na divisa com o estado de Santa Catarina, está completando 149 anos. Temos a certeza de que essa parceria ainda nos trará muitos resultados positivos e, por isso, trabalhamos diariamente comprometidos com o desenvolvimento e a sustentabilidade, respeitando a população e a fauna e flora da região.

Nosso parabéns a todos os rio-negrenses!

#PraCegoVer Imagem em comemoração ao aniversário de Rio Negro, há a silhueta de uma mulher preenchida com a foto da Igreja Matriz Senhor Bom Jesus da Coluna e o portal de entrada da cidade, além do texto “Nos três anos que estamos aqui, produzindo embalagens de papelão ondulado, a Klabin só tem orgulho de fazer parte da história e do desenvolvimento da cidade. Parabéns Rio Negro!”. No canto inferior direito, nosso logo Klabin.

3 dias atrás  ·