Social and Culture
11 de October de 2017

Klabin’s corrugated boards used as raw material in Cardboard Challenge Brazil 2017

São Paulo, October 11, 2017 – Klabin provided support to Cardboard Challenge Brazil, held last Saturday (October 10) at the Arte nos Fundos hall in São Paulo. The company donated corrugated boards, which were used as raw material in the construction of toys created by kids who participated in the Brazilian edition of the event. The Cardboard Challenge is held worldwide to promote creativity and interaction between parents and kids, with a lot of fun involved.

The idea for the event was conceived in 2012, when Caine Monroy, an American boy, became an Internet sensation with his arcade built from corrugated board packaging. His story has since inspired a global movement and each your, kids from all over the world come together to conceive and execute different ideas using the material. For more information about the event, visit https://cardboardchallenge.com/

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.