18 de May de 2016

Klabin will donate 26,000 boxes to the 2016 Winter Coat Campaign

Company will supply corrugated board boxes that will be used throughout the state of São Paulo

São Paulo, May 18, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporterand the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging and industrial bags, has donated 26,000 corrugated board boxes that will be used throughout the state of São Paulo to collect clothes for the 2016 Winter Coat Campaign, launched today by the Solidarity Social Fund of the State of São Paulo (Fussesp).

Klabin has been supporting the Winter Coat Campaign for over ten years and is Fussesp’s biggest partner in this initiative. The two-month campaign will distribute the collected clothes to cities all over the state and to social entities in the city of São Paulo registered with Fussesp, in addition to hospitals and shelters for the homeless.

The corrugated board boxes are already located in busy areas such as drug stores, supermarkets, schools, condominiums, as well as public and private companies. Klabin’s packaging is environmentally friendly, derived from renewable sources and produced with raw material obtained from planted forests.

To find the collection spots for clothing and blankets, visit www.campanhadoagasalho.sp.gov.br

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.