18 de May de 2016

Klabin will donate 26,000 boxes to the 2016 Winter Coat Campaign

Company will supply corrugated board boxes that will be used throughout the state of São Paulo

São Paulo, May 18, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporterand the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging and industrial bags, has donated 26,000 corrugated board boxes that will be used throughout the state of São Paulo to collect clothes for the 2016 Winter Coat Campaign, launched today by the Solidarity Social Fund of the State of São Paulo (Fussesp).

Klabin has been supporting the Winter Coat Campaign for over ten years and is Fussesp’s biggest partner in this initiative. The two-month campaign will distribute the collected clothes to cities all over the state and to social entities in the city of São Paulo registered with Fussesp, in addition to hospitals and shelters for the homeless.

The corrugated board boxes are already located in busy areas such as drug stores, supermarkets, schools, condominiums, as well as public and private companies. Klabin’s packaging is environmentally friendly, derived from renewable sources and produced with raw material obtained from planted forests.

To find the collection spots for clothing and blankets, visit www.campanhadoagasalho.sp.gov.br

Hoje a gente manda um grande abraço pra piazada de Rio Negro, lá no Paraná. Essa cidade, que fica na divisa com o estado de Santa Catarina, está completando 149 anos. Temos a certeza de que essa parceria ainda nos trará muitos resultados positivos e, por isso, trabalhamos diariamente comprometidos com o desenvolvimento e a sustentabilidade, respeitando a população e a fauna e flora da região.

Nosso parabéns a todos os rio-negrenses!

#PraCegoVer Imagem em comemoração ao aniversário de Rio Negro, há a silhueta de uma mulher preenchida com a foto da Igreja Matriz Senhor Bom Jesus da Coluna e o portal de entrada da cidade, além do texto “Nos três anos que estamos aqui, produzindo embalagens de papelão ondulado, a Klabin só tem orgulho de fazer parte da história e do desenvolvimento da cidade. Parabéns Rio Negro!”. No canto inferior direito, nosso logo Klabin.

3 dias atrás  ·