12 de January de 2016

Klabin supports the 33rd Grape Festival in Jundiaí

Free event offers culinary workshops, tourist tours, grape pressing ceremony and other cultural activities

Jundiaí, January 12, 2016 – Klabin, Brazil’s largest producer and exporter of paper and leader in the production of packaging paper and board, corrugated board packaging, industrial sacks and logs, sponsors the 33rd Grape Festival in Jundiaí, São Paulo. The Company donated more than 10,000 corrugated board packages to transport fruits that will be sold during the event.

Klabin’s corrugated board boxes are biodegradable, 100% recyclable and resistant to a wide range of storage conditions. The Company supplies many different sectors, such as the food, beverage, fruit and vegetable, electronics, health and hygiene industries, and customizes packaging in accordance with the needs of each client. Present in Jundiaí since 1992, the company has two industrial units in the city, located in Tijuco Preto and Distrito Industrial.

The 33rd edition of the event will be held at Parque da Uva, from January 14 to 17, 22 to 24 and 29 to 31, offering culinary workshops, tourist tours, theater presentations, cultural presentations, bands, exposition and sale of fruits and wines, in addition to the traditional grape pressing ceremony, among other activities.

See the Agenda below:

Bike Tour: 1/16

Tractor rides: 1/17

Motorcycle parade and meeting: 1/23

Classic car parade and meeting: 1/24

Jeep parade: 1/30

IV Grape Ride: 1/31

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.