21 de November de 2017

Klabin supports Corrida do Bem charity run in Itajaí, with special workshop for children

More than 1,000 people from the entire region participated in the 5k and 10k runs

Itajaí, November 21, 2017 – Klabin supported another edition of the Corridado Bem charity run in Santa Catarina, organized by SESIto promote quality of life and encourage well-being among the population.This time the event was held in the city of Itajaí, in the second weekend of the month, in which more than 1,000 people from the entire region participated in the 5k and 10k runs.The event was targeted at youth, adults and the elderly, and also had a “children’s marathon.”

Klabin’s support to Corrida do Bem also included a special agenda for children, featuring a recreational workshop where kids let their imagination fly and had fun painting and drawing, and also received toys made of corrugated board, such as buses, houses and piggy banks.

While raising awareness among participants on the importance of adopting healthy habits, the run promotes solidarity, since a part of the amount raised through registrations goes to social institutions in the cities where it is held.Apart from Itajaí, this year Klabin sponsored runs in Lages and Brusque, two other cities in Santa Catarina.

Quanto de "bugiganga" você já juntou hoje? Será que você precisava mesmo? 🤔😕 O consumo consciente é justamente essa reflexão, que resulta em uma mudança de postura e em benefícios enormes pro meio ambiente.
Ações simples, como evitar produtos feitos para apenas um uso, dar preferência a materiais recicláveis, comprar de empresas certificadas e estimular o comércio local fazem toda a diferença. São hábitos saudáveis capazes de transformar o futuro e fazer dessa uma sociedade muito mais sustentável!💚

#PraCegoVer Card com representação do ciclo do consumo consciente na natureza. O topo da imagem representa o céu e a parte inferior, a terra. Ao centro duas setas formam a ideia do ciclo com ícones representando os pilares: reuso, reciclagem, certificações e matéria-prima renovável. Dentro do ciclo, a frase "Seu consumo é consciente?".

1 dia atrás  ·