Social and Culture
9 de February de 2015

Klabin Supports Celebrations of Ortigueira’s 63rd Anniversary

The free event will offer shows by the duos Chico Rey & Paraná and Victor & Léo, the singer Daniel and the band Fonte Luminosa

Ortigueira, December 9, 2015 – Klabin, Brazil’s leading producer and exporter of packaging paper, in partnership with the city council of Ortigueira, supported celebrations of the city’s 63rd anniversary, which brought together important names in Brazilian country music. Festivities will be held at Centro de Tradições Gaúchas Tropeiros das Queimadas from December 10 to 14.

In addition to shows by Chico Rey & Paraná, Victor & Léo, Daniel and Fonte Luminosa, the four days of events will include a professional rodeo with the participation of two-time national champion Edevaldo Ferreira and the Ortigueirense Champion Ricardo Rosa. The rodeo will be narrated by Fagner Rangel and Marco Brasil.

Klabin will set up a booth in the main square that will present images of its new mill in the city and will receive résumés from those interested in working at the company. Furthermore, the Company will present to the public new developments for the coming year in its Forest Development Program, particularly benefits of the forestry and grazing system, which promotes integration of tree plantations with agriculture or grazing in the same area.

Festivities will coincide with the X Expo Fair for Honey, Products and Services. At the event, several local producers that are partners in Klabin’s Beekeeping Program will have the opportunity to exhibit their products. The partnership with the program works to promote the development of local communities – with activities providing alternative income -, the conscious use of biodiversity, natural preservation and control of bee migration.

See the schedule below:

When: from December 10 to 14

Shows:

12/10 – Chico Rey & Paraná
12/11 – Fonte Luminosa Banda Show
12/12 – Daniel
12/13 – Victor & Léo

Location: Centro de Tradições Gaúchas Tropeiros das Queimadas, located at Avenida Laurindo B Macedo, Sn, Prolongamento, Ortigueira – PR

Time: beginning at 6:00 p.m.

Entrance is free.

#Sextou com uma viagem ao tempo: voltamos 40 anos para contar o dia em que nasceu a Máquina de Papel 7! 💡 Instalada em nossa Unidade Monte Alegre, em Telêmaco Borba (PR), foi a primeira máquina do Brasil na fabricação de papelcartão para líquidos, e pioneira - mundialmente! - na utilização da mistura de fibras de pinus e eucalipto na produção de papelcartão. Seus números são impressionantes (lá vai uma chuva de zeros), até hoje ela já produziu 10.000.000 de toneladas de papel, o que equivale a ‪40.000.000.000‬ de metros quadrados enrolados e mais de 5.000.000 de bobinas. Eita! Ela é tão chique que iniciou sua produção em 1979 e, em 1980, o Presidente da República, João Figueiredo, esteve presente em uma cerimônia de inauguração do projeto. E aí, você tem alguma memória com a MP7?

#PraCegoVer Fotos em preto e branco da construção da máquina de papel sete.