26 de January de 2015

Klabin sponsors the Grape Festival in Jundiai (SP)

Company is supplying corrugated boxes to sell the fruit

Jundiai, 23rd of January 2015 – Klabin is sponsoring the 32nd Grape Festival in Jundiai. The company has donated all the corrugated boxes to sell the fruit during the event, which is being held until the 8th of February.

Klabin has been present in Jundiai since 1992 and has two corrugated box plants installed in the town, which employ one thousand people between them.

With over 140 attractions, the traditional Grape Festival, which celebrates 81 years with this edition, will receive around 150 thousand visitors. As well as the exhibition and sales of fruit and wines, the festival will be presenting musical shows, exhibitions of dance groups and theatrical plays.

About Klabin
Klabin, Brazil’s biggest paper manufacturer and exporter, produces corrugated packaging, industrial sacks and timber in logs. Founded in 1899, it currently own 14 industrial plants in Brazil and one in Argentina. It is organized in three business units: Forestry, Paper (cartonboard, kraft and recycled paper) and Converting (corrugated boxes and industrial sacks).
In its quest for integrated, responsible growth, Klabin has embraced a management style focused on Sustainable Development, combining profitability, social development and environmental commitment. The company has been a member of BM&FBovespa’s ISE (Corporate Sustainability Index) since 2014 and is a signatory of the UN Global Compact and the National Pact to Eradicate Slave Labor. It seeks suppliers and business partners, who observe the same values of ethics, transparency and respect for the principles of sustainability.
Get to know more at www.klabin.com.br

#Sextou com uma viagem ao tempo: voltamos 40 anos para contar o dia em que nasceu a Máquina de Papel 7! 💡 Instalada em nossa Unidade Monte Alegre, em Telêmaco Borba (PR), foi a primeira máquina do Brasil na fabricação de papelcartão para líquidos, e pioneira - mundialmente! - na utilização da mistura de fibras de pinus e eucalipto na produção de papelcartão. Seus números são impressionantes (lá vai uma chuva de zeros), até hoje ela já produziu 10.000.000 de toneladas de papel, o que equivale a ‪40.000.000.000‬ de metros quadrados enrolados e mais de 5.000.000 de bobinas. Eita! Ela é tão chique que iniciou sua produção em 1979 e, em 1980, o Presidente da República, João Figueiredo, esteve presente em uma cerimônia de inauguração do projeto. E aí, você tem alguma memória com a MP7?

#PraCegoVer Fotos em preto e branco da construção da máquina de papel sete.