Packaging
5 de June de 2018

Klabin showcases sustainable packaging solutions at Expocitros

São Paulo, June 5, 2018 – Klabin is one of the exhibitors at the 44th Expocitros and the 40th Citriculture Week, organized simultaneously by the Sylvio Moreira Citriculture Center until June 8, in Cordeirópolis in the interior region of São Paulo. The company is showcasing its recyclable corrugated board packaging solutions for the agricultural produce segment, especially citrus fruits.

Visitors can learn about and explore the characteristics of Klabin’s packaging solutions, which are tailor-made to the specifications of diverse products in this market. The Company’s corrugated board boxes come in specific formats to accommodate and pack fruits, vegetables, greens and other food products, thus guaranteeing resistance, food protection, as well as ease of storage and transportation. Moreover, the packaging is recyclable and produced from raw material obtained from planted and certified forests.

Klabin’s participation in the event underscores its position as a supplier of sustainable packaging for the agricultural produce segment, which is an important market for the company, since Brazil is the world’s third largest fruit producer, exporting 748,000 tons in 2017, which corresponds to 2.5% of its production, according to the Ministry of Agriculture, Livestock and Supply.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".