13 de June de 2018

Klabin reports results of Solid Waste Project

At a meeting, representatives of cities participating in the project learned about all the initiatives already implemented and the next steps

At a meeting held on June 8 at the Puma Unit in Ortigueira, Paraná, Klabin and Caminhos do Tibagi Consortium presented all the initiatives implemented and the targets set for the Solid Waste Project to mayors and environment secretaries of the seven cities participating in the project.

At the meeting, the sustainability and environment manager of Klabin presented all the indicators of the project, such as training, equipment donated, Company’s investments and selective garbage collection actions in each city. The institutional video of the project was also played. “Our purpose is to show that all the cities performed well and to outline the next steps of this important project,” said Júlio César Batista Nogueira, Sustainability and Environment Manager at Klabin.

“This close relationship gives transparency to our initiatives with the communities and we can thus engage the cities in the sustainable development of the region,” pointed out Uilson Paiva, Community Relations Manager at Klabin. According to Ricardo Hornung, CEO of the Caminhos do Tibagi Consortium, the results of the Solid Waste Project can already be perceived by the population of the seven cities. “The main purpose is to increase the volume recycled by imparting environmental education and by reducing the waste sent to landfills, thereby improving the separation process for cooperatives and, consequently, improving the quality of life of their members,” he concluded.

Mayors and environment secretaries of cities in the region participated in the Solid Waste Project meeting at the Puma Unit.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·