Institutional
9 de March de 2016

Klabin receives Top Employers 2016 certification

This marks the second straight year of recognition for the company’s people management practices

São Paulo, March 9, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, received for the second straight year the Top Employers Brasil 2016 certification, which each year recognizes the companies in the country with the highest standards of excellence in people management.

To award the seal, the Top Employers Institute evaluates, through an audited survey, the best human resources practices of each company. The criteria analyzed include strategy, policy implementation, and monitoring and communication of career and development conditions. The survey revealed that the selected companies offer excellent working conditions, promote and develop talent in-house at all levels and continually strive to enhance their HR practices.

Receiving this certification for the second straight year reinforces the recognition of Klabin’s human resources practices and lends it greater visibility in the job market in order to attract new, high-level talent and competencies. “Klabin is an extraordinary company with a sustainable business model, supported by people who work on high-performance teams. We maintain a permanent focus on people development by striving to improve qualifications on our teams, fostering employee engagement and supporting career planning,” said Sergio Piza, Chief People & Management Officer at Klabin.

With more than 16,000 direct and indirect employees, Klabin has expanded its investments and enhanced its processes and tools in the People & Management department.

#Sextou com uma viagem ao tempo: voltamos 40 anos para contar o dia em que nasceu a Máquina de Papel 7! 💡 Instalada em nossa Unidade Monte Alegre, em Telêmaco Borba (PR), foi a primeira máquina do Brasil na fabricação de papelcartão para líquidos, e pioneira - mundialmente! - na utilização da mistura de fibras de pinus e eucalipto na produção de papelcartão. Seus números são impressionantes (lá vai uma chuva de zeros), até hoje ela já produziu 10.000.000 de toneladas de papel, o que equivale a ‪40.000.000.000‬ de metros quadrados enrolados e mais de 5.000.000 de bobinas. Eita! Ela é tão chique que iniciou sua produção em 1979 e, em 1980, o Presidente da República, João Figueiredo, esteve presente em uma cerimônia de inauguração do projeto. E aí, você tem alguma memória com a MP7?

#PraCegoVer Fotos em preto e branco da construção da máquina de papel sete.