Social and Culture
18 de March de 2016

Klabin receives Friend of Children Company seal

Abrinq Foundation recognizes companies committed to promoting and defending children’s rights

São Paulo, March 18, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, was awarded the seal from the Friend of Children Company Program of the AbrinqFoundation for Children’s Rights. The program recognizes companies that combat the exploitation of children in any stage of their production chain and foster vocational training, access to safe jobs for teens and social initiatives to benefit children.

To obtain the seal, the foundation assessed Klabin’s activities in the areas of education, healthcare and social assistance. The recognition reinforces and demonstrates the company’s commitment to the social and cultural development of local communities.

The Friend of Children Company Program was created 16 years ago by the Abrinq Foundation for Children’s Rights, which is an initiative of the Brazilian Association of Toy Manufacturers (Abrinq). The non-profit organization’s mission is to defend the rights and the exercise of citizenship by children and youth.

About Klabin

Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, is the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial sacks and timber in logs. Founded in 1899, it has 15 industrial units in Brazil and one in Argentina. Klabin is organized into four business units: Forestry, Pulp, Paper (paperboard, kraft paper and recycled) and Packaging (corrugated board and industrial sacks).

Klabin’s management is entirely oriented towards sustainable development, and pursues integrated and responsible growth that combines profitability, social development and a commitment to the environment. Klabin has been a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (BM&FBovespa) since 2014. It is also a signatory to the United Nations Global Compact and the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that adopt the same values of ethics, transparency and respect for the principles of sustainability.

Learn more at www.klabin.com.br

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·