15 de April de 2016

Klabin promotes Grow Up Reading Project in Reserva and Curiúva

The Project has already visited 19 cities in seven states where Klabin operates

eserva and Curiúva, April 15, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, will deliver in the cities of Reserva and Curiúva, both in the state of Paraná, the Grow Up Reading Project, an action that encourages reading to children up to six years of age.

Developed in partnership with the NGO United Way Brasil and Instituto Avisa Lá, the initiative includes training for teachers from the entire children education network, donation of reading nooks with a collection of 450 books each, and storytelling workshops for parents. A total of 967 students from the municipal schools Fundação Maria de Lourdes, Professora Alvina Prestes, CMEI Professora Maria de Lourdes and CMEI Pedacinho do Céu, located in the downtown areas of both cities, benefitted from the initiative.

The Project has already visited 19 cities in seven states where Klabin operates. The initiative has already benefited more than 3,000 children and is expected to reach out to 5,000 children by the end of 2016. The project has also trained more than 380 preschool professionals and donated over 10,000 books so far.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·