Social and Culture
19 de May de 2015

Klabin presents its pulp solutions at Tissue World

Klabin presents its pulp solutions at Tissue World

São Paulo, May 19, 2015 – Klabin will have a stand at Tissue World, the traditional international fair that São Paulo will host for the first time between May 20 and 22. Tissue World is focused on the industries for toilet paper, paper towels, tissues and napkins.At the event, the company will present this market with its hardwood, softwood and fluff pulp solutions for a range of applications in the industry.Pulp will be produced at the new Klabin factory (Puma Project) in Ortigueira, in Paraná, set for inauguration in early 2016.

The fair brings together professionals from the sector, manufacturers, converters and suppliers, in addition to retailers, and participation in this event reinforces Klabin’s entrance into the pulp market.“The major differential of the Puma Project is its offering of pulp solutions for a range of markets, particularly fluff pulp, for which the market currently depends on imports. This initiative reinforces Klabin’s outstanding and solid operations in the paper and packaging board, industrial sacks and corrugated board packaging segments,” said José Soares, Commercial Pulp Director.

During the event, Francisco Razzolini, Director of Projects and Industrial Technology, will give a lecture on the theme Opportunity in the Brazilian Tissue Market:Klabin Pulp Mill Puma Project.

Service:

The lecture by Francisco Razzolini will be held on May 20, at 10:00 a.m.
Tissue World will be held at the Transamerica Expo Center (Pavilion E).For more information on the event, go to www.tissueworld.com/

About Klabin

Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, is the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial sacks and timber in logs.Founded in 1899, it has 14 industrial units in Brazil and one in Argentina.Klabin is organized into three business units:Forestry, Paper (paperboard, kraft paper and recycled) and Conversion (corrugated board and industrial sacks).

Klabin’s management is entirely oriented towards sustainable development, and pursues integrated and responsible growth that combines profitability, social development and a commitment to the environment.Klabin has been a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (BM&FBovespa) since 2014.It is also a signatory to the United Nations Global Compact and the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that adopt the same values of ethics, transparency and respect for sustainability principles.
Learn more at www.klabin.com.br

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·