17 de October de 2016

Klabin participates in the 23rd International Wheat Congress

São Paulo, October 17, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter and the leading manufacturer of corrugated board packaging and industrial bags, is participating in the 23rd International Wheat Congress. At the event, the Company will launch its packaging solution for the wheat flour market.The Company’s stand at the event will showcase its industrial paper bags, which offer the strength needed to meet the needs of mills and bakeries.

Produced from renewable sources, the paper bags contain valves that enable food products to be stored through external, inviolable adhesive sleeves that preserve the quality of the product while preventing contamination and maintaining the original characteristics of the food.

The 23rd International Wheat Congress, one of the main events in Brazil’s wheat chain, will be held from October 16 to 18 in the city of Campinas, São Paulo.This year, the Congress expects to gather around 500 participants from several countries, including wheat producers, managers of mills, bakeries and byproduct industries, representatives of governments and entities related to agribusiness.Apart from lectures, debates and round tables, the Congress will discuss the challenges facing the sector.

Information on the Event:

Event:23rd International Wheat Congress

Venue:Hotel Royal Palm Plaza, Campinas -SP

When:October 16–18

Address:Av. Royal Palm Plaza, 277 – Campinas – São Paulo – Brazil

Website: http://www.plasticotransforma.com.br/

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.