17 de October de 2016

Klabin participates in the 23rd International Wheat Congress

São Paulo, October 17, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter and the leading manufacturer of corrugated board packaging and industrial bags, is participating in the 23rd International Wheat Congress. At the event, the Company will launch its packaging solution for the wheat flour market.The Company’s stand at the event will showcase its industrial paper bags, which offer the strength needed to meet the needs of mills and bakeries.

Produced from renewable sources, the paper bags contain valves that enable food products to be stored through external, inviolable adhesive sleeves that preserve the quality of the product while preventing contamination and maintaining the original characteristics of the food.

The 23rd International Wheat Congress, one of the main events in Brazil’s wheat chain, will be held from October 16 to 18 in the city of Campinas, São Paulo.This year, the Congress expects to gather around 500 participants from several countries, including wheat producers, managers of mills, bakeries and byproduct industries, representatives of governments and entities related to agribusiness.Apart from lectures, debates and round tables, the Congress will discuss the challenges facing the sector.

Information on the Event:

Event:23rd International Wheat Congress

Venue:Hotel Royal Palm Plaza, Campinas -SP

When:October 16–18

Address:Av. Royal Palm Plaza, 277 – Campinas – São Paulo – Brazil

Website: http://www.plasticotransforma.com.br/

Hoje a gente manda um grande abraço pra piazada de Rio Negro, lá no Paraná. Essa cidade, que fica na divisa com o estado de Santa Catarina, está completando 149 anos. Temos a certeza de que essa parceria ainda nos trará muitos resultados positivos e, por isso, trabalhamos diariamente comprometidos com o desenvolvimento e a sustentabilidade, respeitando a população e a fauna e flora da região.

Nosso parabéns a todos os rio-negrenses!

#PraCegoVer Imagem em comemoração ao aniversário de Rio Negro, há a silhueta de uma mulher preenchida com a foto da Igreja Matriz Senhor Bom Jesus da Coluna e o portal de entrada da cidade, além do texto “Nos três anos que estamos aqui, produzindo embalagens de papelão ondulado, a Klabin só tem orgulho de fazer parte da história e do desenvolvimento da cidade. Parabéns Rio Negro!”. No canto inferior direito, nosso logo Klabin.

4 dias atrás  ·