Social and Culture
19 de October de 2015

Klabin participates in the 22nd International Wheat Congress

The Company’s industrial paper sacks offer quality and strength for wheat flower packaging

Atibaia, October 19, 2015 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial sacks and timber in logs, presented the 22nd International Wheat Congress with its packaging solution for the wheat flower market.At its stand, the Company presented industrial paper sack packaging, which offers the strength needed to meet the needs of mills and bakeries.

Produced using renewable sources and 100% recyclable, the paper sacks contain valves that allow for conditioning of a food product using external, unbreakable adhesive sleeves that preserve the quality of the product while preventing contamination and maintaining the original characteristics of the food. Recently, the Company received a recommendation from the American Institute of Baking (AIB) for its industrial sacks for food products, attesting to the processes adopted by Klabin and its Food Packaging Program that guarantee the integrity of packaging, sanitary conditions and the health of the final consumer.

The 22nd International Wheat Congress was held between October 18 and 20 in Atibaia (São Paulo).

Learn more at www.klabin.com.br

Service:

Event:22nd International Wheat Congress

Location:Hotel Bourbon Atibaia – SP

When:October 18-20

Address:Rodovia Fernão Dias, km 37.5

Atibaia – São Paulo – Brazil

Hoje a gente manda um grande abraço pra piazada de Rio Negro, lá no Paraná. Essa cidade, que fica na divisa com o estado de Santa Catarina, está completando 149 anos. Temos a certeza de que essa parceria ainda nos trará muitos resultados positivos e, por isso, trabalhamos diariamente comprometidos com o desenvolvimento e a sustentabilidade, respeitando a população e a fauna e flora da região.

Nosso parabéns a todos os rio-negrenses!

#PraCegoVer Imagem em comemoração ao aniversário de Rio Negro, há a silhueta de uma mulher preenchida com a foto da Igreja Matriz Senhor Bom Jesus da Coluna e o portal de entrada da cidade, além do texto “Nos três anos que estamos aqui, produzindo embalagens de papelão ondulado, a Klabin só tem orgulho de fazer parte da história e do desenvolvimento da cidade. Parabéns Rio Negro!”. No canto inferior direito, nosso logo Klabin.

3 dias atrás  ·