Social and Culture
19 de October de 2015

Klabin participates in the 22nd International Wheat Congress

The Company’s industrial paper sacks offer quality and strength for wheat flower packaging

Atibaia, October 19, 2015 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial sacks and timber in logs, presented the 22nd International Wheat Congress with its packaging solution for the wheat flower market.At its stand, the Company presented industrial paper sack packaging, which offers the strength needed to meet the needs of mills and bakeries.

Produced using renewable sources and 100% recyclable, the paper sacks contain valves that allow for conditioning of a food product using external, unbreakable adhesive sleeves that preserve the quality of the product while preventing contamination and maintaining the original characteristics of the food. Recently, the Company received a recommendation from the American Institute of Baking (AIB) for its industrial sacks for food products, attesting to the processes adopted by Klabin and its Food Packaging Program that guarantee the integrity of packaging, sanitary conditions and the health of the final consumer.

The 22nd International Wheat Congress was held between October 18 and 20 in Atibaia (São Paulo).

Learn more at www.klabin.com.br

Service:

Event:22nd International Wheat Congress

Location:Hotel Bourbon Atibaia – SP

When:October 18-20

Address:Rodovia Fernão Dias, km 37.5

Atibaia – São Paulo – Brazil

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.