23 de October de 2019

Company donated recyclable materials to make the event sustainable

Klabin participates in Marejada festival in Santa Catarina

Company donated recyclable materials to make the event sustainable

Santa Catarina, October 23, 2019 – Klabin participated in the “Marejada” festival held in Itajaí, Santa Catarina, between October 8 and 20. The company donated 52,000 paper plates and 45,000 wooden cutlery, as well as trashcans made of corrugated board, to make the event more sustainable, valuing the sustainable qualities of paper and contributing to a more conscientious consumption of packaging.

One of the event attractions was the 1st Kids Sustainability Forum, which received municipal schools in the region on October 14 and 16 and benefited approximately 1,000 children from 2nd to 5th grades. The Forum featured lectures and plays that engaged students in the issue of environmental education.

According to Evandro Neiva, Tourism & Event Secretary of Itajaí, this year’s Marejada festival reaffirmed its reputation as an excellent option for families. “Over 13 days, everyone was treated to entertainment and leisure in the same space, taking the message of sustainability home and rethinking the way we treat the environment,” he added. The 33rd edition of Marejada set an all-time record of over 230,000 visitors.

Klabin has been operating in the city of Itajaí for 19 years, producing corrugated board packaging. The company earned the city’s 2017 Social Seal and the “Destaque” award, given by the municipal government, for its projects dedicated to recycling industrial waste and implementing reverse logistics for the waste produced by its mill. Another program that was recognized was “Sponge Recycling,” in which sponges collected at the Ecoponto recycling stations installed by Klabin in partnership with the Universidade do Vale do Itajaí are sent for recycling.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".