15 de December de 2016

Klabin participates in graduation ceremonies for over 1,000 PROERD students

Santa Catarina, December 15, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, and the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging and industrial bags, sponsors and fully supports the Educational Program to Combat Drug Use (PROERD).On December 5 and 7, the company participated in two of the project’s graduation ceremonies held in Lages and Otacílio Costa in the state of Santa Catarina, which involved a total of 1,479 children age nine or ten enrolled in municipal, state and private elementary schools.

Since Klabin joined the program in October, five more cities in the state were included: Correia Pinto, Lages, Otacílio Costa, Palmeira and Ponte Alta.Today, the initiative draws on support from the Klabin Units in the cities of Correia Pinto, Otacílio Costa, Lages and Florestal

Klabin believes the initiative is of vital social importance and is pleased to contribute to this cause, which is so important and gives backs to society, since it warns and prepares children, teens and adults about the challenges related to resisting drugs and violence.

With 18 years in Santa Catarina, PROERD works to warn and raise awareness among students up to age ten about preventing drug use and has already offered guidance to 1,200,000 people since its implementation in the state.

Hoje a gente manda um grande abraço pra piazada de Rio Negro, lá no Paraná. Essa cidade, que fica na divisa com o estado de Santa Catarina, está completando 149 anos. Temos a certeza de que essa parceria ainda nos trará muitos resultados positivos e, por isso, trabalhamos diariamente comprometidos com o desenvolvimento e a sustentabilidade, respeitando a população e a fauna e flora da região.

Nosso parabéns a todos os rio-negrenses!

#PraCegoVer Imagem em comemoração ao aniversário de Rio Negro, há a silhueta de uma mulher preenchida com a foto da Igreja Matriz Senhor Bom Jesus da Coluna e o portal de entrada da cidade, além do texto “Nos três anos que estamos aqui, produzindo embalagens de papelão ondulado, a Klabin só tem orgulho de fazer parte da história e do desenvolvimento da cidade. Parabéns Rio Negro!”. No canto inferior direito, nosso logo Klabin.

3 dias atrás  ·