1 de July de 2019

Klabin participates in Fispal Tecnologia and showcases trends in packaging

São Paulo, July 1, 2019 – Klabin, Brazil’s largest producer and exporter of packaging paper, participated in Fispal Tecnologia, the largest event in Latin America’s food and beverage sector, which was held in São Paulo last week.

At the Packaging Forum held at the FispalTec Arena, Gabriella Michelucci, Executive Officer – Corrugated Board Packaging, and Paulo Kulaif, General Manager – Bags, spoke on “Paper as packaging of the future,” highlighting the importance and versatility of paper through smart and sustainable solutions, underscoring Klabin’s mission of developing products from renewable resources that meet the demand for conscientious and responsible consumption around the world.

The Brazilian leader in corrugated board packaging and industrial bags, Klabin produces biodegradable packaging from renewable natural resources, with raw material coming from the company’s planted and certified forests.

About Klabin

Klabin is the largest producer and exporter of paper for packaging in Brazil, its only company offering one-stop shop solutions in hardwood, softwood and fluff pulp, and the leader in corrugated board packaging and industrial bags. Founded in 1899, it has 17 industrial units in Brazil and one in Argentina.

With its entire management guided by sustainable development, Klabin pursues integrated and responsible growth that combines profitability, social development and environmental commitment. Klabin has been a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (B3) since 2014. It is a signatory to the United Nations Global Compact and to the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that share its values of ethics, transparency and respect for sustainability principles.

Learn more at www.klabin.com.br

Media relations – Klabin
Juliana Onofri – (11) 4871-1466 – juliana.onofri@inpresspni.com.br
Alcione Cavalcante – (11) 4871-1473 – alcione.cavalcante@inpresspni.com.br
Alessandro Abate – (11) 3323-1595 – alessandro.abate@inpresspni.com.br
Jordan Fraïberg – (11) 3323-3829 – jordan.fraiberg@inpresspni.com.br
Mayara Brasil – (11) 3323-1629 – mayara.brasil@inpresspni.com.br
Giovana Battiferro – (11) 3330-3806 – giovana.battiferro@inpresspni.com.br

Hoje a gente manda um grande abraço pra piazada de Rio Negro, lá no Paraná. Essa cidade, que fica na divisa com o estado de Santa Catarina, está completando 149 anos. Temos a certeza de que essa parceria ainda nos trará muitos resultados positivos e, por isso, trabalhamos diariamente comprometidos com o desenvolvimento e a sustentabilidade, respeitando a população e a fauna e flora da região.

Nosso parabéns a todos os rio-negrenses!

#PraCegoVer Imagem em comemoração ao aniversário de Rio Negro, há a silhueta de uma mulher preenchida com a foto da Igreja Matriz Senhor Bom Jesus da Coluna e o portal de entrada da cidade, além do texto “Nos três anos que estamos aqui, produzindo embalagens de papelão ondulado, a Klabin só tem orgulho de fazer parte da história e do desenvolvimento da cidade. Parabéns Rio Negro!”. No canto inferior direito, nosso logo Klabin.

2 dias atrás  ·