15 de March de 2018

Klabin participates in ExpoTelêmaco 2018

The company will showcase to the local community its production process and its environmental and social responsibility actions

From March 17 to 21, at the Events Center in Telêmaco Borba, residents will be able to learn a bit more about Klabin. In a booth set up at ExpoTelêmaco 2018, the company will present some of the social and environmental actions it carries out in the communities near its operations, and also introduce people to its pulp and paper production process.

Organized by the Municipal Government of Telêmaco Borba, the event commemorates the 54th anniversary of the city’s emancipation and feature attractions such as concerts, a rodeo, local cuisine and exhibits from the city’s companies.

“We just had to participate! Klabin arrived in the region even before Telêmaco Borba existed, and together we have blazed a sustainable path. It gives us great satisfaction to be able to show people here some of what we do with the dedication of the thousands of local residents who work every day in our mills and forestry operations,” explained Klabin’s Community Relations Manager, Uilson Paiva.

Klabin invites everyone to visit its booth, which is located in the Trade & Industry Pavilion.

Agora é a hora de conhecer a Casa Museu Eva Klabin, onde estão muitas obras selecionadas pela colecionadora ao longo de anos, em viagens feitas pelos mais diversos países. Uma verdadeira relíquia! 😍

Assim como Ema e seu museu, Eva Klabin morou nesse espaço durante 30 anos. A sua casa foi uma das primeiras na Lagoa Rodrigo de Freitas e hoje guarda obras que vão desde o Egito Antigo até o Impressionismo. A ideia de abrir a Fundação ao público veio da própria Eva e foi colocada em prática em 1995. Ela queria deixar seu legado para a cidade do Rio de Janeiro, oferecendo uma atividade cultural de qualidade. Aí na foto, você pode ver o Bodoir, um pequeno escritório ligado ao quarto de dormir, cheio de obras de várias partes do mundo! 🌎

Para conhecer o acervo de pertinho, é só ir até a Avenida Epitácio Pessoa, número 2.480, Lagoa, no Rio de Janeiro - RJ. A Casa Museu funciona de terça a domingo, das 14 às 18h, com ingressos gratuitos nos fins de semana e feriados. 🎫

#PraCegoVer card com fotografia do Bodoir na Casa Museu Eva Klabin, destacando as obras renascentistas. Acima à esquerda, está a frase Casa Museu Eva Klabin.

1 dia atrás  ·