12 de November de 2016

Klabin organizes Health Fair and Bike Ride in São Leopoldo

ão Leopoldo, November 12, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporterand the leading manufacturer of corrugated board packaging and industrial bags, organizes this Saturday (November 12), the first Health Fair and Bike Ride in São Leopoldo, Rio Grande do Sul. At the event, participants can measure their blood pressure and consult with nutritionists and speech therapists.

The agenda includes a raffle of two bicycles, a dog adoption campaign, donation of toys and massage sessions.The public will also have at their disposal hairdressers, barbers and make-up artists, and can try out Zumba classes.At 10:30 a.m., a 30-minute bike ride will be organized in the region, with the route to be defined at the time of the event.

Sponsored by SENAC-RS, SESI and corporate partners in the region, the event will be held from 9 a.m. to 12 p.m., at Klabin’s São Leopoldo Unit. Participation is free.

About the Event:

Date: 12/11/2016

Venue: Gate 2 – São Leopoldo Unit – Av. São Borja, 2.900 – Bairro Industrial

Time: 9 a.m. to 12 p.m.

Entry free

About Klabin

Klabin is Brazil’s largest paper producer and exporter and the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging and industrial bags.Founded in 1899, it has 16 industrial units in Brazil and one in Argentina.Klabin is organized into four business units:Forestry, Pulp (hardwood, softwood and fluff pulp), Paper (paperboard, kraft paper and recycled) and Packaging (corrugated board and industrial bags).

The company’s management is entirely oriented towards sustainable development in the pursuit of integrated and responsible growth that combines profitability, social development and commitment to the environment.Klabin has been included in the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (BM&FBovespa) since 2014.It is also a signatory to the United Nations Global Compact and the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that adopt the same values of ethics, transparency and respect for the principles of sustainability.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·