Institutional
22 de September de 2016

Klabin organizes awareness campaigns during National Traffic Safety Week

São Paulo, September 22, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter and the leading manufacturer of corrugated board packaging and industrial bags, in partnership with the Commission of Safety of Outsourced Companies (COMSECON), will conduct until September 23, the “We are one for all, all for one” campaign that includes diverse initiatives to celebrate the National Traffic Safety Week, from September 18 to 25. The campaign will be organized in the company’s units in Telêmaco Borba (Paraná), Jundiaí (São Paulo), Betim (Minas Gerais) and Goiana (Pernambuco) to raise awareness among employees on driving etiquette, defensive driving and safety in traffic.

At the Telêmaco Borba unit, for example, the company will organize initiatives that include raising awareness among its own and third-party employees, educational checkpoints for drivers of its fleet, support for the World Car-Free Day and distribution of educational materials to employees. Leaflets deal with etiquette and respect in traffic and provide tips for drivers, pedestrians, cyclists, motorcyclists and even heavy equipment operators.

Klabin believes that safe traffic depends on each one of us and invites all employees and citizens to put these precautions into practice.

Quanto de "bugiganga" você já juntou hoje? Será que você precisava mesmo? 🤔😕 O consumo consciente é justamente essa reflexão, que resulta em uma mudança de postura e em benefícios enormes pro meio ambiente.
Ações simples, como evitar produtos feitos para apenas um uso, dar preferência a materiais recicláveis, comprar de empresas certificadas e estimular o comércio local fazem toda a diferença. São hábitos saudáveis capazes de transformar o futuro e fazer dessa uma sociedade muito mais sustentável!💚

#PraCegoVer Card com representação do ciclo do consumo consciente na natureza. O topo da imagem representa o céu e a parte inferior, a terra. Ao centro duas setas formam a ideia do ciclo com ícones representando os pilares: reuso, reciclagem, certificações e matéria-prima renovável. Dentro do ciclo, a frase "Seu consumo é consciente?".

1 dia atrás  ·