8 de May de 2018

Klabin opens free spots for Technical Program in Pulp and Paper

Applications can be sent by June 4 to the Senai unit in Telêmaco Borba

In order to contribute to the professional training of the people of Telêmaco Borba and neighboring regions, Klabin is offering 35 free spots for the Technical Program in Pulp and Paper. Classes will be taught by the Senai unit in Telêmaco Borba and those interested in the program must apply by June 4.

Candidates must be 18 years or older, have completed high school and, in case of men, be exempted from military service. This opportunity offered by Klabin is also open for people with disabilities. To apply, candidates must go to Senai with the following documents: proof of residence, RG, CPF, high school transcript or declaration of completion of high school (original and copy) and two recent 3×4 size photos.

Since the number of openings is limited, candidates will go through a two-stage admission process: the first will be a general knowledge test, held on June 14. Top ranked candidates will participate in group dynamics with Klabin’s People & Management team, which will select the 35 students that will pursue the free technical program. More information about the admission process can be found on the Senai website: senaipr.com.br/klabin

About the program

The program, which lasts two years, will be taught by the Senai unit in Telêmaco Borba and classes begin on July 23. Pulp and Paper Technicians work in the development and application of processing technologies for manufacturing products made from pulp, including corrugated board packaging, door fillers, personal care items and molds for transportation and furniture.

The program trains professionals on controlling the pulp extraction and papermaking processes, as well as performing chemical, physical and physical-chemical tests and analyses of raw materials and products according to technical, quality, health, safety and environmental standards and procedures.

Service:

Technical Program in Pulp and Paper

Applications: until June 4, 2018

Venue: Senai unit in Telêmaco Borba (Av. Presidente Kennedy, 66 – Centro)

More information: +55 (42) 3271-4700 |senaipr.com.br/klabin

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.