27 de November de 2017

Klabin is honored in Paraná Climate Seal’s Gold category

Certificate recognizes voluntary initiatives by companies regarding emissions and reduction of greenhouse gases

Curitiba, November 27, 2017 – Klabin, Brazil’s leading producer and exporter of packaging paper, and the only company in the country to offer solutions in hardwood, softwood and fluff pulp, has received the Paraná Climate Seal in the Gold category for the third consecutive year. The seal recognizes the efforts made by companies that voluntarily prepare inventories of their greenhouse gas emissions and adopt measures to reduce them.

Instituted by the State Government of Paraná, the recognition stimulates the culture of publishing these documents by companies located in the state and, thus, encourages companies to reduce their emissions. The Gold Seal is given to companies whose inventories were audited by professionals or companies accredited by Brazil’s National Institute of Metrology, Quality and Technology (Inmetro) and by the State Department of Environment and Water Resources.

The awards ceremony, held this month at the Industry Campus of the Fiep System in Curitiba, recognized 26 companies. Participants included the state environment secretary Antônio Carlos Bonetti, the executive secretary of the Paraná Forum for Global Climate Change José Rubel, the president of Fiep Edson Luiz Campanholo and representatives of participating companies.

Quanto de "bugiganga" você já juntou hoje? Será que você precisava mesmo? 🤔😕 O consumo consciente é justamente essa reflexão, que resulta em uma mudança de postura e em benefícios enormes pro meio ambiente.
Ações simples, como evitar produtos feitos para apenas um uso, dar preferência a materiais recicláveis, comprar de empresas certificadas e estimular o comércio local fazem toda a diferença. São hábitos saudáveis capazes de transformar o futuro e fazer dessa uma sociedade muito mais sustentável!💚

#PraCegoVer Card com representação do ciclo do consumo consciente na natureza. O topo da imagem representa o céu e a parte inferior, a terra. Ao centro duas setas formam a ideia do ciclo com ícones representando os pilares: reuso, reciclagem, certificações e matéria-prima renovável. Dentro do ciclo, a frase "Seu consumo é consciente?".

1 dia atrás  ·