27 de November de 2017

Klabin is honored in Paraná Climate Seal’s Gold category

Certificate recognizes voluntary initiatives by companies regarding emissions and reduction of greenhouse gases

Curitiba, November 27, 2017 – Klabin, Brazil’s leading producer and exporter of packaging paper, and the only company in the country to offer solutions in hardwood, softwood and fluff pulp, has received the Paraná Climate Seal in the Gold category for the third consecutive year. The seal recognizes the efforts made by companies that voluntarily prepare inventories of their greenhouse gas emissions and adopt measures to reduce them.

Instituted by the State Government of Paraná, the recognition stimulates the culture of publishing these documents by companies located in the state and, thus, encourages companies to reduce their emissions. The Gold Seal is given to companies whose inventories were audited by professionals or companies accredited by Brazil’s National Institute of Metrology, Quality and Technology (Inmetro) and by the State Department of Environment and Water Resources.

The awards ceremony, held this month at the Industry Campus of the Fiep System in Curitiba, recognized 26 companies. Participants included the state environment secretary Antônio Carlos Bonetti, the executive secretary of the Paraná Forum for Global Climate Change José Rubel, the president of Fiep Edson Luiz Campanholo and representatives of participating companies.

O menino que gostava de eletricidade quis chegar a lua e foi parar no livro “Lages – Memórias da Princesa da Serra”. Ele e outros lageanos tiveram suas histórias e memórias contadas através de textos e ilustrações feitas por crianças da cidade como resultado do Programa Memória Local na Escola. Promovido pelo Museu da Pessoa em parceria com o Instituto Avisa Lá, nós incentivamos o desenvolvimento da ideia que alcançou 24 professores e cerca de 450 alunos do ensino fundamental de 15 escolas da rede municipal. Todo o esforço valeu a pena: o livro foi lançado hoje, no Teatro Marajoara em Lages.

Acesse o link da coleção e conheça mais sobre essas histórias: bit.ly/2rlm53P

#PraCegoVer primeira imagem é a capa do livro “Lages – Memórias da Princesa da Serra” com desenhos feitos a mão retratando a cidade de Lages. A segunda imagem é uma fotografia do lançamento do livro.