30 de March de 2015

Klabin is awarded environmental certification for cement sacks

Ok compost seal attests to the biodegradability of paper cement sacks from the company, which is the first in the Brazilian pulp and paper sector to receive this certification

São Paulo, March 30th 2015 – Klabin, Brazil’s biggest paper manufacturer and exporter, is the first Brazilian company to receive the OK compost seal, international certification of biodegradability. The industrial sacks produced by the company for the cement market earned this certification after being tested by the Vinçotte Institution of Belgium, accredited by the Organic Waste System (OWS) – a global benchmark in this field.

The certification is assurance that Klabin’s paper sack for cement decomposes completely, after use, in industrial landfills. The seal also attests that the ink and glue used in the manufacturing process do not interfere with the product’s biodegradability.

This is yet another confirmation that Klabin pioneers sustainable solutions. The certificate underscores the company’s engagement with the best practices in the market and with the quality of all its production. “Earning this OK compost certification reflects Klabin’s commitment to sustainable development throughout its chain of production. The company is continually investing in ecologically sustainable solutions and has achieved significant results in this respect”, points out Douglas Dalmasi, Klabin’s director of the industrial Sack division.

About Klabin

Klabin, Brazil’s biggest paper manufacturer and exporter, produces corrugated packaging, industrial sacks and timber in logs. Founded in 1899, it currently own 14 industrial plants in Brazil and one in Argentina. It is organized in three business units: Forestry, Paper (cartonboard, kraft and recycled paper) and Converting (corrugated boxes and industrial sacks).

In its quest for integrated, responsible growth, Klabin has embraced a management style focused on Sustainable Development, combining profitability, social development and environmental commitment. The company has been a member of BM&FBovespa’s ISE (Corporate Sustainability Index) since 2014 and is a signatory of the UN Global Compact and the National Pact to Eradicate Slave Labor. It seeks suppliers and business partners, who observe the same values of ethics, transparency and respect for the principles of sustainability.

Get to know more at www.klabin.com.br

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·