Institutional
18 de May de 2017

Klabin is among the most desired employers by Brazilian professionals

The company is placed 6th in the LinkedIn Top Companies 2017 ranking. The social network identified the 25 companies preferred by users of the platform in Brazil.

São Paulo, May 18, 2017 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter and the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging and industrial bags, is in the LinkedIn Top Companies 2017 ranking for the second consecutive time. The list identifies the 25 companies most searched by professionals in Brazil, using exclusive LinkedIn data, based on actions of employees and professionals looking for job opportunities in the platform. This year, Klabin rose in the overall ranking compared to 2016 and is the only company from the pulp and paper segment. It is also the leader among listed B2B companies.

Klabin’s page in LinkedIn, the world’s largest professional relationship network, has more than 177,000 followers and remains the company from the sector with the most followers in the platform. All companies with an official page were analyzed, with the key evaluation criteria being the number of applications for job opportunities, employee retention, and engagement with employees and professionals in the market.

The company remains highly attractive, which can be attributed, among other factors, to the priority given to dynamic leadership that helps to create high performance teams aligned with the company’s growth, the different learning possibilities and the perceptible growth of the business areas. “Inspiring employees to be protagonists of their own careers and trajectory is in our nature and this is the focus point in building the culture of development at Klabin. The sense of the existence of a space to create projects that become reality and the consistent transformation in the 118 years of history reinforce the pride and desire to be part of our team,” highlights Sergio Piza, the Chief People & Management Officer at Klabin.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".