Institutional
14 de February de 2017

Klabin is among the best employers in Brazil

Company honored with the Top Employers certification for the third straight year

ão Paulo, February 14, 2017 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter,and the leader in the packaging, corrugated board and industrial bags segments, has, for the third time in a row, won the Top Employers Brazil certification, which annually recognizes companies investing in human resources and people management initiatives. To grant the seal, the Top Employers Institute evaluates, through an audited survey, the best human resources practices in each company. The criteria analyzed include strategy, implementation of policies, and monitoring and communication of career and development conditions.

Solid results in these factors brought Klabin this recognition, since the company constantly implements practices that stimulate the role of its employees as the protagonists of their own careers. “We promote constructive dialogue among leaders, employees and teams, which allow professionals to be heard, understand the value of their work, pursue positive results and, especially, feel part of them. We recognize leaders who encourage such practices and build high-performance teams,” says Sergio Piza, Chief People & Management Officer. Caring for employees is also among the priorities of the company, which creates around 16,000 new jobs (direct and indirect) and invests in promoting the safety and well-being of its employees.

Established in 1991, the Top Employers Institute conducts an online survey of HR Best Practices in which organizations with at least 20 employees (in Brazil), or 2,500 (internationally), and which demonstrate the highest standards of excellence in people management, participate. After the survey is concluded, validated and audited, the team identifies companies that met the standards required to obtain the seal. The Institute has been conducting this survey for over 25 years and has so far honored companies in 116 countries.

Agora é a hora de conhecer a Casa Museu Eva Klabin, onde estão muitas obras selecionadas pela colecionadora ao longo de anos, em viagens feitas pelos mais diversos países. Uma verdadeira relíquia! 😍

Assim como Ema e seu museu, Eva Klabin morou nesse espaço durante 30 anos. A sua casa foi uma das primeiras na Lagoa Rodrigo de Freitas e hoje guarda obras que vão desde o Egito Antigo até o Impressionismo. A ideia de abrir a Fundação ao público veio da própria Eva e foi colocada em prática em 1995. Ela queria deixar seu legado para a cidade do Rio de Janeiro, oferecendo uma atividade cultural de qualidade. Aí na foto, você pode ver o Bodoir, um pequeno escritório ligado ao quarto de dormir, cheio de obras de várias partes do mundo! 🌎

Para conhecer o acervo de pertinho, é só ir até a Avenida Epitácio Pessoa, número 2.480, Lagoa, no Rio de Janeiro - RJ. A Casa Museu funciona de terça a domingo, das 14 às 18h, com ingressos gratuitos nos fins de semana e feriados. 🎫

#PraCegoVer card com fotografia do Bodoir na Casa Museu Eva Klabin, destacando as obras renascentistas. Acima à esquerda, está a frase Casa Museu Eva Klabin.

1 dia atrás  ·