Institutional
27 de November de 2015

Klabin included in Corporate Sustainability Index for third straight year

São Paulo, November 27, 2015 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, was selected as a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the BM&FBovespa for the third year in a row. The progress made in the company’s performance was due to its reference efforts in climate change and its continuous improvement in social and environmental practices, as well as other criteria established by the stock index.

The objective of the ISE is to create an investment environment that is compatible with the demands of sustainable development and to encourage ethical responsibility through good business practices. “Seeing Klabin included in the ISE for yet another year brings a great sense of pride and validates our firm commitment to sustainable development. To Klabin, sustainability is incorporated throughout the entire value chain, from our forestry base to our relations with partners and the market,” said José Totti, Chief Forestry Officer at Klabin.

The index’s new portfolio is valid from Jan. 4, 2016 to Dec. 29, 2016. The selection of component stocks is based on criteria developed by the School of Economics and Business Administration (EAESP) at the Getúlio Vargas Foundation (FGV). To be selected as a component, companies must excel in good practices in sustainability, divided into seven dimensions: General, Environmental, Climate Change, Social, Governance, Financial and Product Type. In addition to completing questionnaires for each dimension, the companies are subjected to an evaluation of documentary evidence to corroborate the quality of their management and controls in the selected topics.

Agora é a hora de conhecer a Casa Museu Eva Klabin, onde estão muitas obras selecionadas pela colecionadora ao longo de anos, em viagens feitas pelos mais diversos países. Uma verdadeira relíquia! 😍

Assim como Ema e seu museu, Eva Klabin morou nesse espaço durante 30 anos. A sua casa foi uma das primeiras na Lagoa Rodrigo de Freitas e hoje guarda obras que vão desde o Egito Antigo até o Impressionismo. A ideia de abrir a Fundação ao público veio da própria Eva e foi colocada em prática em 1995. Ela queria deixar seu legado para a cidade do Rio de Janeiro, oferecendo uma atividade cultural de qualidade. Aí na foto, você pode ver o Bodoir, um pequeno escritório ligado ao quarto de dormir, cheio de obras de várias partes do mundo! 🌎

Para conhecer o acervo de pertinho, é só ir até a Avenida Epitácio Pessoa, número 2.480, Lagoa, no Rio de Janeiro - RJ. A Casa Museu funciona de terça a domingo, das 14 às 18h, com ingressos gratuitos nos fins de semana e feriados. 🎫

#PraCegoVer card com fotografia do Bodoir na Casa Museu Eva Klabin, destacando as obras renascentistas. Acima à esquerda, está a frase Casa Museu Eva Klabin.

1 dia atrás  ·