Institutional
27 de November de 2015

Klabin included in Corporate Sustainability Index for third straight year

São Paulo, November 27, 2015 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, was selected as a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the BM&FBovespa for the third year in a row. The progress made in the company’s performance was due to its reference efforts in climate change and its continuous improvement in social and environmental practices, as well as other criteria established by the stock index.

The objective of the ISE is to create an investment environment that is compatible with the demands of sustainable development and to encourage ethical responsibility through good business practices. “Seeing Klabin included in the ISE for yet another year brings a great sense of pride and validates our firm commitment to sustainable development. To Klabin, sustainability is incorporated throughout the entire value chain, from our forestry base to our relations with partners and the market,” said José Totti, Chief Forestry Officer at Klabin.

The index’s new portfolio is valid from Jan. 4, 2016 to Dec. 29, 2016. The selection of component stocks is based on criteria developed by the School of Economics and Business Administration (EAESP) at the Getúlio Vargas Foundation (FGV). To be selected as a component, companies must excel in good practices in sustainability, divided into seven dimensions: General, Environmental, Climate Change, Social, Governance, Financial and Product Type. In addition to completing questionnaires for each dimension, the companies are subjected to an evaluation of documentary evidence to corroborate the quality of their management and controls in the selected topics.

#Sextou com uma viagem ao tempo: voltamos 40 anos para contar o dia em que nasceu a Máquina de Papel 7! 💡 Instalada em nossa Unidade Monte Alegre, em Telêmaco Borba (PR), foi a primeira máquina do Brasil na fabricação de papelcartão para líquidos, e pioneira - mundialmente! - na utilização da mistura de fibras de pinus e eucalipto na produção de papelcartão. Seus números são impressionantes (lá vai uma chuva de zeros), até hoje ela já produziu 10.000.000 de toneladas de papel, o que equivale a ‪40.000.000.000‬ de metros quadrados enrolados e mais de 5.000.000 de bobinas. Eita! Ela é tão chique que iniciou sua produção em 1979 e, em 1980, o Presidente da República, João Figueiredo, esteve presente em uma cerimônia de inauguração do projeto. E aí, você tem alguma memória com a MP7?

#PraCegoVer Fotos em preto e branco da construção da máquina de papel sete.