Social Projects
2 de August de 2017

Klabin inaugurates Rolim Rosa Community Center, in Angatuba (SP)

São Paulo, August 2, 2017 – Klabin inaugurated yesterday, August 1, Rolim Rosa Community Center, in Angatuba (SP). The space will be used for educational and cultural activities, music and dance workshops, cooking and keep-fit classes, with facilities to serve children, youngsters, adults and the elderly.

The social project was developed and built by Klabin, in return for financing from the Brazilian Development Bank (BNDES), and will benefit over two thousand residents of communities Jardim Elisa Volpi and Residencial Vital Rolim Rosa. In addition to cultural workshops, the space’s infrastructure can also host exhibitions, traditional festivals and popular events. The municipality will be responsible for the Center’s operation and maintenance.

The inauguration ceremony was attended by Angatuba’s mayor Luiz Antonio Machado, by state representative Edson Giriboni, in addition to other local authorities and associations that represent the population. The Industrial Manager of Klabin’s Angatuba Unit, Rodrigo Oliveira, represented the company and highlighted the importance of the investment to the region, which continues aligned with the company’s sustainability policy for developing locally the communities where it operates.

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.