Social Projects
2 de August de 2017

Klabin inaugurates Rolim Rosa Community Center, in Angatuba (SP)

São Paulo, August 2, 2017 – Klabin inaugurated yesterday, August 1, Rolim Rosa Community Center, in Angatuba (SP). The space will be used for educational and cultural activities, music and dance workshops, cooking and keep-fit classes, with facilities to serve children, youngsters, adults and the elderly.

The social project was developed and built by Klabin, in return for financing from the Brazilian Development Bank (BNDES), and will benefit over two thousand residents of communities Jardim Elisa Volpi and Residencial Vital Rolim Rosa. In addition to cultural workshops, the space’s infrastructure can also host exhibitions, traditional festivals and popular events. The municipality will be responsible for the Center’s operation and maintenance.

The inauguration ceremony was attended by Angatuba’s mayor Luiz Antonio Machado, by state representative Edson Giriboni, in addition to other local authorities and associations that represent the population. The Industrial Manager of Klabin’s Angatuba Unit, Rodrigo Oliveira, represented the company and highlighted the importance of the investment to the region, which continues aligned with the company’s sustainability policy for developing locally the communities where it operates.

Hoje a gente manda um grande abraço pra piazada de Rio Negro, lá no Paraná. Essa cidade, que fica na divisa com o estado de Santa Catarina, está completando 149 anos. Temos a certeza de que essa parceria ainda nos trará muitos resultados positivos e, por isso, trabalhamos diariamente comprometidos com o desenvolvimento e a sustentabilidade, respeitando a população e a fauna e flora da região.

Nosso parabéns a todos os rio-negrenses!

#PraCegoVer Imagem em comemoração ao aniversário de Rio Negro, há a silhueta de uma mulher preenchida com a foto da Igreja Matriz Senhor Bom Jesus da Coluna e o portal de entrada da cidade, além do texto “Nos três anos que estamos aqui, produzindo embalagens de papelão ondulado, a Klabin só tem orgulho de fazer parte da história e do desenvolvimento da cidade. Parabéns Rio Negro!”. No canto inferior direito, nosso logo Klabin.

4 dias atrás  ·