4 de May de 2017

Klabin holds meeting to offer guidance on behavior and etiquette in traffic

The Right Way Program initiative gathered more than 500 drivers serving Klabin’s forest areas in Paraná

Paraná, May 4, 2017 – Between April 25 and 28, Klabin held in Telêmaco Borba, Paraná, another meeting with its own and third-party drivers to raise awareness on defensive behavior and driving etiquette. The meeting was held under the Right Way Program, implemented at Klabin three years ago, and addressed the increase in vehicles circulating in the region of Campos Gerais, Paraná, due to the expansion of the company’s forest operations.

At the meetings, coordinated by Klabin’s Occupational Safety department (SETR) and the Forest Logistics and Community Relations areas, participants discussed about driving safely in regions around the communities, especially those close to Klabin’s forest operations. During the discussions, drivers also proposed actions to further benefit local traffic and share experiences and tips on improving safety. The initiative was organized at the Casa de Cultura, in Telêmaco Borba, and brought together more than 500 drivers serving the forest area of the Monte Alegre and Puma Units, in Telêmaco Borba and Ortigueira, respectively, both in Paraná.

The Right Way Program organizes engagement and awareness campaigns, educational lectures for diverse audience groups and quarterly reunions in the states of Paraná, Santa Catarina and São Paulo.

Quanto de "bugiganga" você já juntou hoje? Será que você precisava mesmo? 🤔😕 O consumo consciente é justamente essa reflexão, que resulta em uma mudança de postura e em benefícios enormes pro meio ambiente.
Ações simples, como evitar produtos feitos para apenas um uso, dar preferência a materiais recicláveis, comprar de empresas certificadas e estimular o comércio local fazem toda a diferença. São hábitos saudáveis capazes de transformar o futuro e fazer dessa uma sociedade muito mais sustentável!💚

#PraCegoVer Card com representação do ciclo do consumo consciente na natureza. O topo da imagem representa o céu e a parte inferior, a terra. Ao centro duas setas formam a ideia do ciclo com ícones representando os pilares: reuso, reciclagem, certificações e matéria-prima renovável. Dentro do ciclo, a frase "Seu consumo é consciente?".

1 dia atrás  ·