Packaging
27 de December de 2016

Klabin elected Brazil’s most admired company in Pulp and Paper category

This is the fifth consecutive year the company leads the sector in the survey conducted by market research firm Officina Sophia

São Paulo, December 27, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporterand the leading producer of paper andpaperboardfor packaging, corrugated boardpackagingandindustrial bags, was elected for the fifth consecutive year as the best company in the Pulp and Papercategory in the “Brazil’s Most Admired Companies” ranking, according to a survey conducted by Officina Sophia, a market research institute specializing in business strategy, which belongs to the holding company HSR.

The survey, launched 18 years ago, is conducted through interviews with more than 1,100 executives who assess and score companies from different sectors that stood out the most during the year. The assessment takes into consideration criteria such as responsibility towards the Environment and the Community, Management Quality, Innovation, Ethics and Sustainable Development, among others. This year, 11 macro-sectors and 48 sectors were analyzed.

Quanto de "bugiganga" você já juntou hoje? Será que você precisava mesmo? 🤔😕 O consumo consciente é justamente essa reflexão, que resulta em uma mudança de postura e em benefícios enormes pro meio ambiente.
Ações simples, como evitar produtos feitos para apenas um uso, dar preferência a materiais recicláveis, comprar de empresas certificadas e estimular o comércio local fazem toda a diferença. São hábitos saudáveis capazes de transformar o futuro e fazer dessa uma sociedade muito mais sustentável!💚

#PraCegoVer Card com representação do ciclo do consumo consciente na natureza. O topo da imagem representa o céu e a parte inferior, a terra. Ao centro duas setas formam a ideia do ciclo com ícones representando os pilares: reuso, reciclagem, certificações e matéria-prima renovável. Dentro do ciclo, a frase "Seu consumo é consciente?".

1 dia atrás  ·