Packaging
27 de December de 2016

Klabin elected Brazil’s most admired company in Pulp and Paper category

This is the fifth consecutive year the company leads the sector in the survey conducted by market research firm Officina Sophia

São Paulo, December 27, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporterand the leading producer of paper andpaperboardfor packaging, corrugated boardpackagingandindustrial bags, was elected for the fifth consecutive year as the best company in the Pulp and Papercategory in the “Brazil’s Most Admired Companies” ranking, according to a survey conducted by Officina Sophia, a market research institute specializing in business strategy, which belongs to the holding company HSR.

The survey, launched 18 years ago, is conducted through interviews with more than 1,100 executives who assess and score companies from different sectors that stood out the most during the year. The assessment takes into consideration criteria such as responsibility towards the Environment and the Community, Management Quality, Innovation, Ethics and Sustainable Development, among others. This year, 11 macro-sectors and 48 sectors were analyzed.

O menino que gostava de eletricidade quis chegar a lua e foi parar no livro “Lages – Memórias da Princesa da Serra”. Ele e outros lageanos tiveram suas histórias e memórias contadas através de textos e ilustrações feitas por crianças da cidade como resultado do Programa Memória Local na Escola. Promovido pelo Museu da Pessoa em parceria com o Instituto Avisa Lá, nós incentivamos o desenvolvimento da ideia que alcançou 24 professores e cerca de 450 alunos do ensino fundamental de 15 escolas da rede municipal. Todo o esforço valeu a pena: o livro foi lançado hoje, no Teatro Marajoara em Lages.

Acesse o link da coleção e conheça mais sobre essas histórias: bit.ly/2rlm53P

#PraCegoVer primeira imagem é a capa do livro “Lages – Memórias da Princesa da Serra” com desenhos feitos a mão retratando a cidade de Lages. A segunda imagem é uma fotografia do lançamento do livro.