Packaging
27 de December de 2016

Klabin elected Brazil’s most admired company in Pulp and Paper category

This is the fifth consecutive year the company leads the sector in the survey conducted by market research firm Officina Sophia

São Paulo, December 27, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporterand the leading producer of paper andpaperboardfor packaging, corrugated boardpackagingandindustrial bags, was elected for the fifth consecutive year as the best company in the Pulp and Papercategory in the “Brazil’s Most Admired Companies” ranking, according to a survey conducted by Officina Sophia, a market research institute specializing in business strategy, which belongs to the holding company HSR.

The survey, launched 18 years ago, is conducted through interviews with more than 1,100 executives who assess and score companies from different sectors that stood out the most during the year. The assessment takes into consideration criteria such as responsibility towards the Environment and the Community, Management Quality, Innovation, Ethics and Sustainable Development, among others. This year, 11 macro-sectors and 48 sectors were analyzed.

#Sextou com uma viagem ao tempo: voltamos 40 anos para contar o dia em que nasceu a Máquina de Papel 7! 💡 Instalada em nossa Unidade Monte Alegre, em Telêmaco Borba (PR), foi a primeira máquina do Brasil na fabricação de papelcartão para líquidos, e pioneira - mundialmente! - na utilização da mistura de fibras de pinus e eucalipto na produção de papelcartão. Seus números são impressionantes (lá vai uma chuva de zeros), até hoje ela já produziu 10.000.000 de toneladas de papel, o que equivale a ‪40.000.000.000‬ de metros quadrados enrolados e mais de 5.000.000 de bobinas. Eita! Ela é tão chique que iniciou sua produção em 1979 e, em 1980, o Presidente da República, João Figueiredo, esteve presente em uma cerimônia de inauguração do projeto. E aí, você tem alguma memória com a MP7?

#PraCegoVer Fotos em preto e branco da construção da máquina de papel sete.