Social Projects
2 de July de 2015

Klabin discloses its Forest Stewardship Plan for Santa Catarina

Santa Catarina, June 2, 2015 – Klabin, Brazil’s largest packaging paper producer and exporter, released its 2015 Forest Stewardship Plan for Santa Catarina on its website. The material presents Klabin efforts for adequate stewardship of its forests and social and environmental actions.

The document describes Klabin’s forest areas in Santa Catarina, with geo-climatic, topographic, geologic and hydrologic data. The content also sheds light on wood forest stewardship, including its different fields and operations, such as research, micro hydrological basins, planning, silviculture, harvesting, logistics and forestry protection.

The Public Summary – 2015 Forestry Stewardship Plan for Santa Catarina also provides channels for communication with Klabin. The file is available at: https://www.klabin.com.br/pt/negocios-produtos/florestal/

About Klabin

Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, is the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial sacks and timber in logs.Founded in 1899, it has 14 industrial units in Brazil and one in Argentina.Klabin is organized into three business units:Forestry, Paper (paperboard, kraft paper and recycled) and Conversion (corrugated board and industrial sacks).

Klabin’s management is entirely oriented towards sustainable development, and pursues integrated and responsible growth that combines profitability, social development and a commitment to the environment.Klabin has been a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (BM&FBovespa) since 2014.It is also a signatory to the United Nations Global Compact and the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that follow the same values of ethics, transparency and respect to the principles of sustainability.

Learn more at www.klabin.com.br

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.