24 de March de 2016

Klabin develops Growing Up Reading Project in Rio Rufino

ão Paulo, March 24, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter and the leading producer of paper and board for packaging, corrugated board packaging and industrial sacks, is developing its Growing Up ReadingProject in Rio Rufino, Santa Catarina. The initiative encourages reading to children younger than six years old.

Developed in partnership with the NGO United Way Brasil and Instituto Avisa Lá, the initiative includes teacher training, donation of reading nooks with a collection of 450 books and storytelling workshops for parents. A total of 64 students of the school CEI Arco-Íris, located close to the city center, will benefit from the initiative.

The Project has already visited 16 cities in seven states where Klabin operates. The initiative has already benefited more than 300 children and is expected to reach out to 5,000 children by the end of 2016. The project has also trained more than 380 preschool professionals and donated over 10,000 books so far.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·