Social and Culture
22 de January de 2016

Klabin delivers piping to improve stormwater runoff network in Poço Rico district

Construction works will be carried out by the Municipality of Otacílio Costa to prevent flooding in the region

Otacílio Costa, January 22, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, delivered 110 one-meter diameter, one-meter long pipes to the Municipality of Otacílio Costa. The pipes will be used to replace the current stormwater runoff tubing that stretches between the company’s Wood Yard 2 and the district of Poço Rico.

Due to the regions heavy rainfall, a partnership was forged with the local government to prevent any water from draining into the neighborhood located adjacent to the Wood Yard. The municipal government will be responsible for executing the construction.

The event to formalize the delivery was attended by the following: acting mayor of Otacílio Costa, Silvano Cardoso Antunes, secretary of public works, Edson Pasold, secretary of development, Jean Carlos Lins, Klabin executives, including José Valmir Calori, manager of Forest Operations, Mireli Moura Pitz, Forestry Environment biologist, and Marco Aurelio Assink Carvalho and Robison Fernando Scheleder da Silva, Logistics and Roads supervisors, and local residents.

About Klabin

Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, is the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial sacks and timber in logs. Founded in 1899, it has 14 industrial units in Brazil and one in Argentina. Klabin is organized into three business units: Forestry, Paper (paperboard, kraft paper and recycled) and Conversion (corrugated board and industrial sacks).

Klabin’s management is entirely oriented towards sustainable development, and pursues integrated and responsible growth that combines profitability, social development and a commitment to the environment. Klabin has been a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (BM&FBovespa) since 2014. It is also a signatory to the United Nations Global Compact and the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that adopt the same values of ethics, transparency and respect for the principles of sustainability.

Learn more at www.klabin.com.br

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.