Social and Culture
1 de September de 2015

Klabin delivers laboratory equipment to the Industrial CEDUP in Lages

The donation of equipment is part of Klabin’s social investments in the cities where it operates.

Santa Catarina, August 31, 2015 – Klabin, Brazil’s largest packaging paper producer and exporter, delivered equipment for electronics and mechanical course laboratories to the Center for Professional Industrial Education (CEDUP) in Lages on Friday, August 28.

“I have worked at CEDUP since the ‘60s and this donation is a watershed for the school. It is a complete overhaul of laboratories, which can now offer greater possibilities to our 450 students and professors,” said the general director of the Industrial CEDUP in Lages, Moacir Francisco Pessoa.

About Klabin

Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, is the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial sacks and timber in logs.Founded in 1899, it has 14 industrial units in Brazil and one in Argentina.Klabin is organized into three business units:Forestry, Paper (paperboard, kraft paper and recycled) and Conversion (corrugated board and industrial sacks).

Klabin’s management is entirely oriented towards sustainable development, and pursues integrated and responsible growth that combines profitability, social development and a commitment to the environment.Klabin has been a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (BM&FBovespa) since 2014.It is also a signatory to the United Nations Global Compact and the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that follow the same values of ethics, transparency and respect to the principles of sustainability.

Learn more at www.klabin.com.br

Quanto de "bugiganga" você já juntou hoje? Será que você precisava mesmo? 🤔😕 O consumo consciente é justamente essa reflexão, que resulta em uma mudança de postura e em benefícios enormes pro meio ambiente.
Ações simples, como evitar produtos feitos para apenas um uso, dar preferência a materiais recicláveis, comprar de empresas certificadas e estimular o comércio local fazem toda a diferença. São hábitos saudáveis capazes de transformar o futuro e fazer dessa uma sociedade muito mais sustentável!💚

#PraCegoVer Card com representação do ciclo do consumo consciente na natureza. O topo da imagem representa o céu e a parte inferior, a terra. Ao centro duas setas formam a ideia do ciclo com ícones representando os pilares: reuso, reciclagem, certificações e matéria-prima renovável. Dentro do ciclo, a frase "Seu consumo é consciente?".

1 dia atrás  ·