Social and Culture
1 de September de 2015

Klabin delivers laboratory equipment to the Industrial CEDUP in Lages

The donation of equipment is part of Klabin’s social investments in the cities where it operates.

Santa Catarina, August 31, 2015 – Klabin, Brazil’s largest packaging paper producer and exporter, delivered equipment for electronics and mechanical course laboratories to the Center for Professional Industrial Education (CEDUP) in Lages on Friday, August 28.

“I have worked at CEDUP since the ‘60s and this donation is a watershed for the school. It is a complete overhaul of laboratories, which can now offer greater possibilities to our 450 students and professors,” said the general director of the Industrial CEDUP in Lages, Moacir Francisco Pessoa.

About Klabin

Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter, is the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial sacks and timber in logs.Founded in 1899, it has 14 industrial units in Brazil and one in Argentina.Klabin is organized into three business units:Forestry, Paper (paperboard, kraft paper and recycled) and Conversion (corrugated board and industrial sacks).

Klabin’s management is entirely oriented towards sustainable development, and pursues integrated and responsible growth that combines profitability, social development and a commitment to the environment.Klabin has been a component of the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (BM&FBovespa) since 2014.It is also a signatory to the United Nations Global Compact and the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that follow the same values of ethics, transparency and respect to the principles of sustainability.

Learn more at www.klabin.com.br

O menino que gostava de eletricidade quis chegar a lua e foi parar no livro “Lages – Memórias da Princesa da Serra”. Ele e outros lageanos tiveram suas histórias e memórias contadas através de textos e ilustrações feitas por crianças da cidade como resultado do Programa Memória Local na Escola. Promovido pelo Museu da Pessoa em parceria com o Instituto Avisa Lá, nós incentivamos o desenvolvimento da ideia que alcançou 24 professores e cerca de 450 alunos do ensino fundamental de 15 escolas da rede municipal. Todo o esforço valeu a pena: o livro foi lançado hoje, no Teatro Marajoara em Lages.

Acesse o link da coleção e conheça mais sobre essas histórias: bit.ly/2rlm53P

#PraCegoVer primeira imagem é a capa do livro “Lages – Memórias da Princesa da Serra” com desenhos feitos a mão retratando a cidade de Lages. A segunda imagem é uma fotografia do lançamento do livro.