13 de May de 2016

Klabin delivers Growing and Reading Project in Itajaí

The Project has already visited 17 cities in seven states where Klabin operates

São Paulo, March 13, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter and leading producer of paper and board for packaging, corrugated board packaging and industrial sacks, delivered the Growing and Reading Project in Itajaí, Santa Catarina, an initiative that encourages reading to children up to six years old.

Developed in partnership with the NGOs United Way Brasil and Instituto Avisa Lá, the initiative includes training for teachers, the donation of reading nooks with a collection of 450 books and storytelling workshops for parents. In all, 354 students at the Neusa Reis Children’s Education Center, located in the city’s center, were benefited by the initiative, which this time was created in a completely new way, in a container.

The Project has already visited 17 cities in seven states where Klabin operates. The initiative has already benefited around 3,500 children and, by the end of 2016, this figure is expected to reach 5,000 children. Last year, the project administered training to 66 teachers, 21 technicians and 42 school principals, and to date more than 10,000 books have been donated.

About Klabin

Klabin is Brazil’s largest paper producer and exporter and the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging, industrial bags and timber in logs. Founded in 1899, it has 15 industrial units in Brazil and one in Argentina. Klabin is organized into four business units: Forestry, Pulp, Paper (paperboard, kraft paper and recycled) and Packaging (corrugated board and industrial bags).
Management of the company is entirely oriented towards sustainable development, in the pursuit of integrated and responsible growth that combines profitability, social development and a commitment to the environment. Klabin has been included in the Corporate Sustainability Index (ISE) of the São Paulo Stock Exchange (BM&FBovespa) since 2014. It is also a signatory to the United Nations Global Compact and the Brazilian Pact to Eradicate Slave Labor, and seeks suppliers and business partners that adopt the same values of ethics, transparency and respect for the principles of sustainability.

Learn more at www.klabin.com.br.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·