28 de April de 2017

Klabin conducts awareness campaign on PR-160 highway

Company employees worked on the stretches under construction to alert the community about road safety

Paraná, April 28, 2017 – Klabin conducted yesterday (Apr.27) a campaign to raise awareness on road safety. In partnership with the State Highway Patrol, and Tucumann and CSC Engenharia, the companies engaged to carry out improvements on the PR-160 highway, Klabin gathered a team of employees from the Monte Alegre, Puma and Forest Units to guide drivers passing by the stretches on which work is in progress on a third lane and on expansion of the two lanes on the bridge over the Tibagi River in Telêmaco Borba, Paraná.

The team distributed to the drivers leaflets containing precautions to be taken by truck, car, bus and van drivers and motorcycle riders when passing by the region where works are in progress, such as increasing their attention, always observing the signage and speed limits and, especially, not allowing passengers to get out of their vehicles. During the maintenance period, traffic in the area flows on a single lane for most of the time, following a stop-and-go system that entails waiting up to ten minutes at the most.

The improvements to the PR-160 highway, which were approved and are supervised by the Highways Department of the state of Paraná (DER-PR), will benefit the population in the region, mainly contributing to the smooth flow and safety of traffic, as well as pedestrian crossings. If you have any questions, comments or suggestions, feel free to call Klabin at 0800 728 0607 or send an e-mail to faleklabinpr@klabin.com.br.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".

1 dia atrás  ·