18 de November de 2016

Klabin brings together 600 drivers in the Caminho Certo Program

Paraná, November 18, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporter and the leading manufacturer of corrugated board packaging and industrial bags, organized a reunion with its own and outsourced drivers in Paraná, between November 7 and 11.The event is one of the initiatives of the Caminho Certo (Right Way) Program, whose mission is to raise traffic awareness and defensive driving among participants.

The initiative brought together 600 drivers, more than in the previous edition, who serve the forest department of the Monte Alegre and Puma Units, in Telêmaco Borba and Ortigueira, respectively, both in Paraná.In this edition, Klabin organized a play showing everyday situations in the lives of drivers – a special and fun way to raise awareness about traffic behavior.Lectures were given on alternate time slots to facilitate driver participation and Klabin’s Occupational Health department once again conducted preventive health exams.

Launched by Klabin three years ago, the Caminho Certo Program organizes engagement and awareness campaigns, educational lectures for diverse audience groups and quarterly reunions in the states of Paraná, Santa Catarina and São Paulo.

#Sextou com uma viagem ao tempo: voltamos 40 anos para contar o dia em que nasceu a Máquina de Papel 7! 💡 Instalada em nossa Unidade Monte Alegre, em Telêmaco Borba (PR), foi a primeira máquina do Brasil na fabricação de papelcartão para líquidos, e pioneira - mundialmente! - na utilização da mistura de fibras de pinus e eucalipto na produção de papelcartão. Seus números são impressionantes (lá vai uma chuva de zeros), até hoje ela já produziu 10.000.000 de toneladas de papel, o que equivale a ‪40.000.000.000‬ de metros quadrados enrolados e mais de 5.000.000 de bobinas. Eita! Ela é tão chique que iniciou sua produção em 1979 e, em 1980, o Presidente da República, João Figueiredo, esteve presente em uma cerimônia de inauguração do projeto. E aí, você tem alguma memória com a MP7?

#PraCegoVer Fotos em preto e branco da construção da máquina de papel sete.