27 de April de 2016

Klabin awards partners that stood out for logistics excellence

The first edition of the award reviewed 30 companies in nine categories. The overall winner was Costa Teixeira.

Jundiaí, April 27, 2016 – Klabin, Brazil’s largest paper producer and exporterand the leading manufacturer of paper and board for packaging, corrugated board packaging and industrial bags, held yesterday (26) the first edition of the “Klabin Logistics Excellence Award” at its Unit located in the Tijuco Preto district of Jundiaí, São Paulo. Created to award the best suppliers of 2015, the event recognized best practices and logistics quality of partner freight companies.

Designed and organized by Klabin’s corporate logistics area, the evaluation referred to 2015 and assessed the 30 freight companies that provide services to Klabin nationwide. The criteria had been established three years ago and were widely known by participants, and included on-time performance, complaint rate, losses and quality, among others. The sum of the criteria composed the overall evaluation, awarding the best in each business (Paper and Conversion) and the best of Klabin.

Here’s a list of the winners in each category:

Winner

Additional volume Paper

Delpozo Transportes

Additional volume Converters

Coopercarga

Safety Paper

TPF Logística

Safety Converters

Ferrari Logística

RNC Converters

Nova Rota Transporte

RNC Paper

Zappellini

SLA Converters

Silvestre

SLA Paper

Vale do Tibagi

Overall

Costa Teixeira

During the event, Klabin executives presented the work of the logistics area, explaining its challenges, opportunities and long-term partnerships, in addition to highlighting the company’s 117-year history. The awards were delivered by members of Klabin’s logistics area and participants also attended lectures on leadership and business development.

Sabia que somos pioneiros no desenvolvimento e produção de bandejas para transporte, armazenamento e exposição de frutas no Brasil? 😱 Transporte de alimento é coisa séria, por isso, aqui na Klabin, vamos muito além da embalagem. Pois é! Nossa nova linha de embalagens para transporte de frutas, além de lindas 😍, são produzidas com material feito a partir de fibras limpas e sem nenhum contaminante, o que garante a proteção dos alimentos. Além disso, elas são biodegradáveis e totalmente recicláveis, reforçando nosso compromisso com o meio ambiente. 🌳 Estamos sempre pensando em unir praticidade e sustentabilidade para que os alimentos cheguem com qualidade até a sua casa. 😉💚🏠 #MuitoAlémDaEmbalagem #EmbalagensdoFuturo #FuturoRenovável

#PraCegoVer: imagem de caixas com frutas em primeiro plano e ao fundo uma ilustração simulando uma paisagem com natureza. Nela há uma cena com duas pessoas. Uma está com a outra nos ombros tentando alcançar uma maçã e ao fundo outra pessoa andando de bicicleta.