17 de September de 2018

INOVA Klabin receives zero waste seal

São Paulo, September 17, 2018 – The INOVA Klabin event, which was held at the Oca do Ibirapuera Pavilion in São Paulo city on September 12 and 13, had its greenhouse gas emissions offset by the acquisition of carbon credits from forest preservation projects certified by the program “Evento Neutro.”

All utensils and materials used for the event’s meals were made of paper or glass. All packaging and scenery materials were separated and sent for recycling, working in partnership with a cooperative of recyclable-material collectors, which accompanied the entire process and weighing of these materials. Moreover, all recyclable materials and waste generated by the event were collected, which will ensure that the event receives the seal of the zero waste program “Sou Resíduo Zero.”

Hoje a gente manda um grande abraço pra piazada de Rio Negro, lá no Paraná. Essa cidade, que fica na divisa com o estado de Santa Catarina, está completando 149 anos. Temos a certeza de que essa parceria ainda nos trará muitos resultados positivos e, por isso, trabalhamos diariamente comprometidos com o desenvolvimento e a sustentabilidade, respeitando a população e a fauna e flora da região.

Nosso parabéns a todos os rio-negrenses!

#PraCegoVer Imagem em comemoração ao aniversário de Rio Negro, há a silhueta de uma mulher preenchida com a foto da Igreja Matriz Senhor Bom Jesus da Coluna e o portal de entrada da cidade, além do texto “Nos três anos que estamos aqui, produzindo embalagens de papelão ondulado, a Klabin só tem orgulho de fazer parte da história e do desenvolvimento da cidade. Parabéns Rio Negro!”. No canto inferior direito, nosso logo Klabin.

2 dias atrás  ·