17 de September de 2018

INOVA Klabin receives zero waste seal

São Paulo, September 17, 2018 – The INOVA Klabin event, which was held at the Oca do Ibirapuera Pavilion in São Paulo city on September 12 and 13, had its greenhouse gas emissions offset by the acquisition of carbon credits from forest preservation projects certified by the program “Evento Neutro.”

All utensils and materials used for the event’s meals were made of paper or glass. All packaging and scenery materials were separated and sent for recycling, working in partnership with a cooperative of recyclable-material collectors, which accompanied the entire process and weighing of these materials. Moreover, all recyclable materials and waste generated by the event were collected, which will ensure that the event receives the seal of the zero waste program “Sou Resíduo Zero.”

Jordan Fraiberg | +55 (11) 3323-3829 - jordan.fraiberg@inpresspni.com.br
Mayara Brasil | +55 (11) 3323-1629 - mayara.brasil@inpresspni.com.br

“Sim, tem um colchão aqui dentro”. É com esse slogan que a Zissou reinventou a forma como se compra colchões. Tínhamos o desafio de desenvolver uma embalagem que se adequasse ao produto, e nós fizemos! A solução da Klabin transmite o conceito de forma clara e o sucesso foi tão grande que nós expandimos juntos: fizemos também as embalagens dos travesseiros e das caminhas para pets da Zissou. Ah, e aproveita que hoje é o Dia do Amigo e marca aquele BFF que te troca sempre por um colchão quentinho... #FuturoRenovável #EmbalagensdoFuturo

#PraCegoVer Imagem com quatro embalagens da Klabin produzidas para a Zissou, uma de colchão, duas de travesseiro e uma de cama de pet. Há o texto “Papel, a embalagem do futuro”. No canto inferior esquerdo, nosso logo Klabin.