22 de October de 2019

Company also won the “Silver Seal” in the Pulp and Paper ranking

Época Negócios 360º elects Klabin as most sustainable in the sector

Company also won the “Silver Seal” in the Pulp and Paper ranking

São Paulo, October 22, 2019 – Klabin ranked first among Pulp and Paper companies in the “Sustainability” category in the 2019 edition of the Época Negócios 360º Yearbook, which conducts an in-depth of the financial performance and management of companies in Brazil.The award is a recognition of the sustainable development initiatives implemented by the company in all the areas where it operates, in accordance with its Sustainability Policy. Aspects such as water, energy, climate change and biodiversity are considered in all operations, reaffirming the commitment to the conservation of natural resources and the control and mitigation of environmental impacts. The company also received special mention in the innovation, corporate governance, people and vision of the future categories, besides receiving the “Silver Seal” for coming second in the overall ranking in the “Pulp and Paper” sector.

In its 9th edition, the Época Negócios 360º Yearbook obtained technical support from Fundação Dom Cabral, which was responsible for the criteria and processing of questionnaires, and honors the best companies in Brazil based on an analysis of six important aspects: financial performance, corporate governance, innovation, people, sustainability and vision of the future.

Você sabia que a Klabin projetou um bonde aéreo sobre o Rio Tibagi para ligar de forma mais rápida a Unidade Monte Alegre ao Centro de Telêmaco Borba, no Paraná? Mais do que um meio de transporte dos nossos colaboradores, o Bondinho, como é carinhosamente chamado, é também uma atração turística da região. O projeto, inaugurado no dia 11 de novembro de 1959, se mantém em operação até hoje, e possui capacidade para 32 passageiros por cabine, em um percurso de 1.318 metros que leva 3 minutos e 40 segundos.

Já teve a oportunidade de andar no nosso bondinho? Deixe seus parabéns para o aniversariante do dia e conte como foi sua experiência nesse passeio. 🚠🎂

#PraCegoVer série de três fotografias do Bonde da Klabin. A primeira imagem em preto e branco mostra a construção do teleférico, onde ao fundo nove pessoas trabalham em uma cabine, no canto esquerdo está o ano da foto: "1959". A segunda imagem em preto e branco apresenta uma cabine com passageiros e no canto esquerdo o ano da foto: "1989". A última imagem colorida, mostra o teleférico na área de embarque e no canto esquerdo, o ano da foto: "2019".